Mens sana in corpore sano

Despre

Mă numesc Giurgiu Alexandra și cochetez cu sportul de mică. M-am născut în primăvara lui 89. Sunt un berbec încăpățânat și sensibil.

Pe primul loc în sufletul meu este familia, datorită susținerii lor am devenit ceea ce sunt astăzi.

Am practicat atletism până am devenit studentă, urmând cursurile Facultății de Educație Fizică și Sport a Universității ”Babes-Bolyai” Cluj-Napoca. Îmi aduc aminte cu drag de anii studenției, de statul în cămin, de colegii mei , toată lumea se ”lipea” de cei de la sport că erau de gașcă.

Am urmat cursurile de master în cadrul aceleiași facultăți, începând încet să pășesc în lumea aerobicului și a sălilor de fitness.

Am obținut diploma unui curs de aerobic-fitness și am început să predau ore de aerobic și aqua-gym. Am participat la numeroase convenții naționale și internaționale (București, Budapesta, Firenze, Debrecen, Rimini) pentru a mă specializa și a cunoaște tot ce e nou pentru mine să pot da mai departe oamenilor care vin la clasele de aerobic.

În momentul de față sunt instructor sportiv de 6 ani, student-doctorand în cadrul Facultății de Educație Fizica și Sport și imi doresc să continui și on-line această parte datorită evoluției tehnologiei și pentru a beneficia cât mai multă lume de peste granițe și din alte orașe de programele mele.

Prin aptitudinile mele de trainer sportiv doresc să fiu parte activă a metamorfozei Oradiei și a orădenilor. Creez evenimente și antrenamente sportive în aer liber, în diferite zone ale orașului și arii limitrofe deschise publicului larg de diferite vârste pentru a stimula dorința de mișcare fizică, pentru a oferi ocazia tuturor celor indeciși să facă din sport o parte a rutinei zilnice sau măcar bisăptămânale.

Prin aceste activități îmi doresc să construiesc o relație cu orădenii.

Beneficiile fizice ale sportului

Beneficiile fizice ale sportului

  • Dacă activitatea este suficient de solicitantă și este desfășurată cu regularitate, persoana va arăta și se va simți mai bine;
  • Inima și plămânii funcționează mai eficient în alimentarea corpului cu oxigen și astfel oboseala nu apare atât de ușor ;
  • Mușchii devin mai puternici și se contractă mai eficient;
  • Prin creșterea tonusului mușchilor abdominali și dorsali, postura se îmbunătătește;
  • Depozitele adipoase sunt „arse” rapid și astfel, alura corpului se îmbunătățește;
  • Crește flexibilitatea articulațiilor și ca urmare, mișcările sunt mai ușoare și repezi;( Grosu 2010:7)

Unul dintre beneficiile exercițiilor făcute de dimineață este stabilirea ritmului circadian care ajută corpul să se relaxeze și păstrează inima într-o stare bună de funcționare.

Un organism fericit are o minte relaxată. Când sunt executate exerciții plămânii se umplu de aer curat. Mai mult oxigen stimulează creierul, împrospătează mintea și corpul. Persoanele care nu fac astfel de exerciții sunt mai predispuși să sufere de depresie.

Obezitatea dublează riscul accidentelor vasculare, apariției bolilor de inimă și a diabetului de tip 2. Exercițiile fizice cresc nivelul colesterolului bun ce joacă un rol important în reducerea tensiunii arteriale crescute.

De asemenea, exercițiile influențează pozitiv randamentul la locul de muncă iar angajații dispun de mai multă energie pe parcursul zilei.