Blog

Banda de alergare...pro sau contra?!

Banda de alergat este un aparat la îndemână, unul din cele mai populare echipamente de fitness, eficientă pentru sistemul cardio-vascular. Majoritatea persoanelor cand intră într-o sală de fitness, caută benzile de alergat și execută antrenamentul integral pe bandă, sau fac partea de încălzire sau partea de încheiere a unui antrenament.

 Diferența între banda de alergare fața de alergatul în aer liber este modul nenatural de mișcare, covorul rulant generează un impuls înainte și forța de împingere nu este mare. Practic, banda execută o parte din mișcare în locul nostru.

Totuși, benzile de alergare reprezintă o modalitate eficientă pentru a efectua un antrenament cardio-vascular, cu riscuri mici de accidentare. A alerga pe banda este o formă comună de exerciții cardiovasculare pentru persoanele de toate vârstele și nivelurile de fitness. American Heart Association susține importanța de a efectua 30 de minute de exerciții fizice, zilnic. Banda de alergare oferă o posibilitate la îndemână pentru arderea caloriilor. Cercetările arată că reglarea inclinației benzii de alergare la 1% simulează alergarea în aer liber. 

Un avantaj al benzii de alergare e ca nu pune foarte multa presiune pe încheieturile picioarelor si ca poti regla nivelul de dificultate prin reglarea unghiului de inclinare. Pe de alta parte, iti poti pierde din agilitate alergând pe banda de alergat, deoarece nu poți imita toate condițiile întâlnite în viața reală, cum ar fi alergarea pe o suprafață care nu este uniformă.

Varietatea posibilităților de a practica exerciții fizice, la momentul actual, este atât de mare încât cea mai bună posibilitate este diversificarea și echilibrul. Combinate exercițiile de forță, cu cele de mobilitate, aerobice cât și alergatul atât în aer liber cât și alergatul sau mersul pe bandă.

Banda de alergare...pro sau contra?!
Banda de alergare...pro sau contra?!