Blog

Exercitii fizice pentru birou

 

...”Dacă din punct de vedere al producției, oboseala se manifestă prin scăderea capacității de muncă și deci a calității și cantității  lucrului, din punct de vedere fiziologic în organism au loc modificări importante care explică fenomenele specifice oboselii.

Împotriva oboselii se iau cele mai diferite măsuri, printre care cea mai eficace este odihna activă. Exercițiile fizice la locul de muncă realizează cu succes odihna activă. Eforturile musculare trebuie să corespundă efortului din timpul lucrului, deoarece în cazul unui efort relativ mic, efectul odihnei active nu se manifestă iar în cazul unui efort prea mare, rezultatul este negativ.

Exercitii fizice executate la birou

Postură: Din poziţia de şezut pe scaun (fără roţi) ridică-te în picioare cu spatele drept şi abdomenul încordat. Repetă exerciţiul de 10 ori, încet. Acesta te va ajuta să îţi îmbunătăţeşti postura pe scaun dar şi să scapi de durerile de gât şi de spate.

Relaxarea umerilor : Efectuarea simultană a cercurilor în față a umerilor, repetând de 20 de ori, apoi schimbarea sensului în spate.

Abdomen: Stai pe marginea scaunului (fără roţi), lasă-te pe spate şi ţine scaunul cu ambele mâini. Ridică tălpile câţiva centimetri deasupra solului, ţinând genunchii întinşi. Repetă exerciţiul de 10 ori.

Picioare: Cu spatele drept pe tot parcursul exerciţiului, picioarele bine sprijinite în podea. Palmele situate pe un picior pe care il ridicam, abdomenul fiind încordat, și întindem piciorul înainte și menținem 10 secunde, punem piciorul la sol și schimbăm piciorul.

Spate: Palmele fixate pe partea lombară, și ne lăsăm pe spate, împingerea pieptului în sus și menținerea poziției timp de 10-15 secunde.

Fese: Pentru fese tari, contractă-ți de 5 ori mușchii fesieri timp de 10 secunde și relaxează 2 secunde. Repetă de 20 ori, cu pauza de 20 secunde între serii.
         Coapse: Întinde un picior sub birou, cu piciorul flexat, încoardă mușchii  abdominali. Menține această poziție 30 secunde. Schimbă apoi piciorul. Fă câte 5 serii de picior.

1.     Cordun, M.(1999). Postura corporală normală și patologică. Editura ANEFS, Bucuresti
2.     Rangu, Gh.(1984). Inițiere în ergonomie. Editura Tehnică, București

 

Exercitii fizice pentru birou
Exercitii fizice pentru birou